Monday 24 September 2018

Daun MORINGA/OLEIFERA untuk Kecantikan, Anti Jerawat dan Penuaan Dini



Ramai yang tidak tahu manfaat daun Moringa/kelor bagi kecantikan. Daun kelor atau dengan nama latin Moringa Oleifera merupakan salah satu tanaman yang berasal dari tanaman perdu. Daun kelor lebih dikenali sebagai tanaman ubat-ubatan dibandingkan sebagai salah satu perawatan kecantikan.

Related image

Walau bagaimana pun tidak ramai yang tahu, apa sebenarnya manfaat daun kelor. Dan kini, Anda perlu tahu bahawa daun kelor memiliki sejuta manfaat.

Salah satunya dalam bidang kecantikan. Seperti yang tercatit didalam The Asian Pacific Jurnal of Cancer Prevention, salah satu kandungan yang ada di dalam daun kelor adalah kandungan antioksidan.

Daun kelor sangat kaya dengan kandungan antioksidan yang merupakan senyawa nutrisi yang dapat memperbaiki  dan melindungi sel-sel radikal bebas yang dapat merosak  terutama pada bahagian wajah kerana wajah sering terdedah pd radikal bebas seperti polusi.

Daun kelor mengandungi berbagai senyawa aktif yang sangat bermanfaat bagi kesehatan wajah seperti antioksidan, anti mikroba, anti inflamasi, anti aging atau penuaan, memberi nutrisi pada kulit, menanggalkan kulit mati.

Image result for fungus diwajah

Khasiat daun kelor sudah dikenali sejak zamam mesir kuno, di mana daun kelor merupakan salah satu kunci kecantikan mereka yang dimanfaatkan sebagai perawatan kecantikan berupa masker  dan sabun daun kelor.

Image result for fungus diwajah

Hal tersebut yang mendorong Estee Beauty  untuk mengeluarkan set skincare  yang mengandung ekstrak daun kelor di dalamnya.

Kami ingin perkenalkan set skincare kami  yangmana membuat penggunanya terlihat lebih cantik dan menawan, namun juga menyehatkan.

Estee Beauty skincare  ini boleh dapat dengan harga yang sangat ekonomi dan berpatutan di mana di dalamnya ada 4 items basic iaitu Pimples & Acne soap, Clarifying oil control serum, Moisturizer & night repair serta  Clarifying Day cream spf 30.

No comments:

Post a Comment