Wednesday 31 January 2018

Tips Untuk Mengecilkan Liang Pori Buat 

Wajah Tanpa Jerawat Dan 

Sensitif

by Datin Aini (1/2/2018~ Thursday)


pori 1.jpg

Mempunyai liang pori besar dan terbuka boleh membuatkan kulit menjadi kusam dan kasar.

Pori  terbuka juga boleh membawa kepada komplikasi lain seperti bintik hitam dan jerawat. Faktor-faktor seperti tekanan, genetik dan penjagaan kulit yang tidak sihat juga menyumbang kepada pembukaan pori-pori.

Ingin tahu cara paling berkesan untuk mengecilkan liang pori? Ikuti tips khas daripada kami dibawah.


Basuh Muka

Mungkin ini adalah perkara yang menjadi rutin harian anda setiap kali bangun pagi bukan? Tetapi anda boleh mengamalkan sekerap yang mungkin.

pori 2.jpg

Dengan membasuh muka secara kerap ia akan membersihakn muka anda daripada kotoran yang tersumbat didalam kulit seperti habuk, minyak mahupun bakteria yang membuatkan liang pori terbuka.

ESTEE BEAUTY SKINCARE perkenalkan Cleansing Foam yangmana mempunyai buih foam & ph 4.5. Stuktur Cleansing Foam ini adalah pekat, oleh itu anda hanya perlukan satu picitan sahaja. Baunya segar dan terasa bersih sangat kulit selepas mencuci.  Sangat2 sesuai untuk digunakan sekerap mungkin untuk mencuci muka yg mempunyai jenis kulit minyak @ hyper oil secreations.



Skrub {LOTUS}
Biji Teratai banyak manfaatnya pada kesihatan badan dan kulit . Ia boleh membuangkan sisa minyak tersumbat di wajah anda dan mampu untuk mengecilkan liang pori tanpa mencederakan lapisan kulit muka.


Related image

Anda boleh menggunakan skrub tetapi jangan kerap. Produk pengelupasan sebenarnya bertindak untuk menanggalkan sel kulit mati, tetapi tidak digalakkan untuk penggunaan secara kerap. Dua atau tiga kali seminggu sudah memadai.


Kesimpulan

Anda harus memastikan wajah sentiasa bersih agar tiada kekotoran yang dapat melekat dan membuatkan liang pori tersumbat. Selain itu, anda juga harus mengamalkan diet sihat dan amalkan memakan buah-buahan dan sayuran dengan lebih.


Untuk sebarang Pertanyaan berkaitan Produk & Rawatan sila whatsapp ke:-

www.wasap.my/060182722702


No comments:

Post a Comment