Monday 22 January 2018


Ketahui 6 Khasiat Minyak Jojoba Untuk Kecantikan & Rawatan Bio-Detox Facial

minyak jojoba - woman online magazine

Minyak jojoba atau jojoba oil adalah ekstrak minyak yang diambil daripada biji tanaman jojoba. Terlalu banyak khasiat daripada minyak jojoba untuk kecantikan wanita, di antaranya kecantikan kulit, rambut dan kuku.
Image result for face detox capsules
(Facial External Detox Capsule Ultrasonic Beauty Instrument Special discharge lead discharge mercury whitening light spot Export melanin)
Berikut beberapa khasiat minyak jojoba:
Selain melembabkan kulit kepala dan mencegah kelemumur, minyak jojoba menyihatkan kulit kepala. Jika kulit kepala anda kering, minyak jojoba bertindak sebagai penganti sebum,melembabkan folikel rambut dan mencegah rambut menjadi kusut serta kasar. Untuk rambut kering dan kasar, anda hanya perlu menambahkan beberapa titis minyak jojoba ke perapi rambut. Gunakan seperti conditioner atau perapi biasa, kemudian bilas sehingga bersih. Rambut anda akan nampak lebih sihat dan bersinar.
Minyak jojoba juga boleh menjadi pelembab muka kerana sifatnya sama seperti minyak yang dikeluarkan oleh kulit semulajadi manusia. Minyak jojoba sangat serasi dengan kulit manusia. Penggunaan minyak jojoba sebagai pelembab menjadikan kulit lembut dan mampu mencegah kekeringan kulit.

Keunikan rawatan BIO-DETOX FACIAL dengan JOJOBA CAPSULES

Salah satu kebaikan rawatan ini ialah meneutralkan kulit wajah yg berasid & rosak akibat pengunaan kosmetik yg berlebihan. Melalui rawatan yg kerap akan melembab & melembutkan kulit wajah anda....
Nak cuba?? whatsapp : 018-2722702. Paling BEST Trial Facial ini cuma bermula dari harga RM69.00 sjaaaa...!!!!!!
Minyak jojoba juga sering digunakan untuk mengubati jerawat. Minyak jojoba bersifat anti-inflamasi, yang membantu mencegah peradangan seperti jerawat.
Minyak jojoba tidak menyebabkan jangkitan mata atau alergi sehingga anda boleh menggunakannya sebagai pembersih solekan mata. Minyak jojoba juga boleh digunakan untuk membersihkan sisa-sisa mekap pada wajah seperti bedak, lisptik, maskara dan pemerah pipi.
Bagi anda yang mengalami masalah bibir kering dan pecah-pecah, sapukan minyak jojoba ke bibir secara rutin. Penggunaan minyak jojoba pada bibir akan membantu melembabkan serta melembutkan kulit bibir. Minyak jojoba juga boleh digunakna sebagai pengganti lip balm.
6. Mencantikan Kuku
Minyak jojoba memberikan kecerahan pada kuku yang kusam serta memperindahkan kuku yang mula rosak dan kering. Ini adalah kerana minyak jojoba mengandungi minyak essential semulajadi serta mempunyai pelbagai nutrisi seperti vitamin E yang bagus untuk kuku.


No comments:

Post a Comment