Monday 2 February 2015

Apakah D'RESDUNG HERBAL CANDLING

Mengesyorkan: 

 D'Resdung Herbal CANDLING!

Apakah D'RESDUNG HERBAL CANDLING dan bagaimana pula ia boleh dikaitkan sebagai PENAWAR kepada penyakit RESDUNG?

Sesetengah tahu, selebihnya tidak. Adakah D'RESDUNG HERBAL CANDLING itu rokok? Bukan! D'RESDUNG HERBAL CANDLING adalah suatu cara perubatan yang dicipta oleh pengamal pengubatan tradisional yang bersungguh-sungguh mengkaji bagi mencari jalan penyelesaian ke atas penyakit resdung. Ada juga yang memanggilnya dengan nama Lilin MADU Resdung.
Barangan ini amat kurang penggunaannya kerana ia ternyata sukar didapati. Akibat dari ini, ramai yang masih tidak mengerti serta kurang arif tentang cara penggunaannya. Ditambah lagi dengan cara adunan dan bahan digunakan yang rata-rata menjadi 'misteri' kepada kebanyakkan orang. Tapi hakikat sebenar; penawar resdung ini terbukti dapat membantu menghapuskan permasalahan resdung dan jerawat dengan berkesan kalau kena caranya.

Info: Terdapat beberapa jenis yang dikaitkan dengan D'RESDUNG HERBAL CANDLING. 
Kategorinya termasuk:

i.                  di'tangas', duduk membongkok sambil wajah dibiar terkena aliran asap.

ii.              dihisap / sedut macam rokok biasa (tak sesuai untuk kebanyakan orang).

iii.           dibakar batangnya, sambil pegang; asap bagi terkena pada sekitaran wajah.

iv.            Bakar hujung atasnya, lalu corong bawah terkeluar asap wap (lembut). Wap ini dituju ke wajah.


Jenis yang saya ceritakan di laman web ini adalah yang ke-iv. Jenis paling popular dan paling berkesan.



Wap asapnya yang panas dapat melancarkan liang rongga tersumbat serta mengeringkan jerawat dengan cepat. Tindakan ini memaksa PARASIT Resdung keluar - seumpama 'vaccum cleaner' bezanya ia menolak keluar hama serta kuman (bukan sedut). Jerawat yang kemerah-merahan, akan mengecut (atau pecah kalau bernanah). Tapi kalau jerawat tu pecah tak apa, sebab ia pecah secara 'halus' - wap tersebut akan mematikan PARASIT DEMODEX yang terkeluar dan mengeringkannya dengan cepat

  Bahaya:

Memicit jerawat. Picitan akan memudaratkan lagi kerana jari jemari berserta kuku mengandungi bakteria yang boleh mengakibatkan jangkitan. Elakkan sebaik mungkin melakukan perkara ini. Kalau mahukan jerawat tu di'picit' dan pecah, gunalah D’RESDUNG HERBAL CANDLING kerana wap panas + herbalnya akan mematikan PARASIT DEMODEX secara gentle, on the spot!


 Kulit berminyak:

Kulit jenis ni mengeluarkan 'sebum'(cecair) yang berlebihan akibat lubang pori di dalaman sudah 'pecah'. Kulit berminyak bukan normal. Ia adalah suatu penyakit. Petanda bahawa ada sesuatu yang tak kena berlaku. Jadi, cara rawatan adalah dengan memperbaiki saluran pengaliran di dalaman tu.
Sekali lagi D’RESDUNG HERBAL CANDLING memainkan peranan: Wap ia bertindak mengeringkan kulit wajah (walaupun sangat berminyak). Sikit demi sedikit saluran minyak yang terpecah tu boleh 'dipanaskan' supaya kering dan tertutup.


No comments:

Post a Comment