Sunday 1 February 2015

RAWATAN ALTERNATIF TERKINI YANG SANGAT BERKESAN

GUNA CARA BETUL UNTUK RAWAT RESDUNG








(HAMA RESDUNG/ PARASIT DEMODEX)


RAWATAN ALTERNATIF TERKINI YANG SANGAT BERKESAN

Pernahkah anda mengalami masalah hidung tersumbat akibat selesema?

Selain itu, hingus anda berwarna kuning dan pekat dan juga sering batuk serta berasa penat dan pening.
Malah, pipi, sekitar mata, tulang atas gigi dan dahi sering berasa sakit seperti ada sesuatu di dalamnya yang menekan tengkorak anda. Anda tahu bahawa anda diserang demam selesema lalu mengambil ubat selesema biasa tetapi ia masih membuat anda tidak selesa dan sengsara.
Langkah yang terbaik anda pergi ke klinik setelah berdepan dengan masalah pening yang teruk dan selepas diperiksa, doktor menyatakan anda menghidap sinusitis iaitu resdung.

Apa reaksi anda?

Sampai manakah tahap kesedaran anda? Adakah selepas pening teruk baru merujuk pada pakar atau masih membiarkannya kerana menganggap ia hanyalah masalah biasa berpunca daripada cuaca yang tidak menentu?
Resdung bukanlah masalah yang membawa maut secara langsung tetapi ia tetap memberi kesan kepada kehidupan seharian pesakit serta keyakinandiri. Contohnya, anda mahu menjadi seorang yang produktif atau bersemangat tetapi kerap bersin tidak henti serta berasa pening yang teruk sehingga menjejaskan kehidupan anda.

Pakar Runding Pembedahan Telinga, Hidung dan Tekak, Kepala dan Leher, Pusat Perubatan Tropicana, Dr. Mallina Sivarajasingam berkata, ramai pesakit yang merujuk kepada pakar selepas melalui situasi itu untuk tempoh lama.
“Selesema biasa akan reda dalam tempoh tiga hari hingga seminggu dan jika berterusan, berkemungkinan pesakit mempunyai masalah Resdung (sinusitis).
“Ada sesetengah kes pesakit tidak dapat melakukan pelbagai aktiviti yang melibatkan perubahan altitud seperti menaiki kapal terbang dan menyelam skuba disebabkan sakit kepala vakum (vacuum headache) akibat daripada sinusitis.
“Malah, ada yang sampai ke tahap jangkitan pada sinus menyebabkan adanya polip (ketumbuhan) di dalam hidung, menyukarkan pesakit untuk bernafas.
“Lagi teruk jika kuman sinusitis merebak ke otak kerana lapisan tulang kepala tidak tebal.
“Sinusitis boleh dirawat sama ada melalui pengambilan ubat-ubatan terutamanya antibiotik bagi mematikan kuman atau ada kes perlu melakukan pembedahan sinus,” 

Apa itu Sinusitis??

Sinus terletak pada bahagian muka iaitu pipi di bawah mata, di antara dua mata, sedikit di belakang hidung serta turut meliputi bahagian dahi seseorang.
Orang ramai sering salah  dengan istilah sinus.
Semua orang mempunyai sinus iaitu rongga-rongga di dalam tengkorak yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil dan masalah yang dihidapi dipanggil sinusitis.
“Ia berfungsi untuk meringankan tulang di samping memberi resonan pada vokal dan lendir yang dihasilkan oleh rongga-rongga ini pada setiap masa disalirkan ke dalam hidung.

“Jangkitan sinusitis atau resdung berlaku apabila salur yang pengaliran lendir secara semula-jadi itu tersumbat lalu membengkak serta bernanah di dalamnya.
Pesakit akan merasa simtom seakan-akan selesema biasa tetapi dalam tempoh lama disertai dengan pelbagaisimtom lain terutamanya pening dan sakit pada tulang di wajah iaitu di sekitar mata, pipi, atas gigi dan dahi.
Sinusitis dibahagikan kepada dua jenis iaitu akut (berlaku dalam jangka masa pendek) dan kronik.

Punca Resdung

Terdapat pelbagai punca yang menyebabkan resdung. Punca yang paling kerap adalah selesema biasa berlanjutan yang tidak dirawat lalu menyebabkan jangkitan bakteria pada sinus.
Selain itu, radang selaput hidung yang teruk, berulang dan tidak dirawat juga boleh menyebabkan resdung kerana alahan pada hidung akan mengganggu bahagian sinus.
Resdung turut berlaku jika pesakit pernah mengalami kecederaan pada tulang hidung atau keretakan pada tengkorak.Tulang rawan yang bengkok mungkin terkena pada bahagian sinus akan menyebabkan jangkitan kuman serta apa saja yang mengganggu sistem penyaliran mukus dari sinus akan menyebabkan resdung.
Perubahan cuaca sejuk, alahan, masalah sistem imun seperti virus HIV dan pesakit kanser yang menjalani kimoterapi juga boleh menjadi penyebab kepada resdung.


Rawatan Alternatif Resdung

Resdung dalam kalangan orang tempatan sering dikaitkan dengan ‘ulat’ yang memakan muka. Pelbagai cara alternatif yang dijalankan bagi mematikan ‘ulat resdung ‘ ini.
Antara yang paling terkenal teknik BERASAP iaitu asap daripada LILIN MADU & kain putih yang disaluti  herba2 terpilih yang dibakar akan disalurkan pada seluruh muka.

TEKNIK SAYA...

Biar saya beritahu di sini: Saya ingin memberi anda suatu pengetahuan bagaimana untuk menyerang resdung yang sedang bermaharajalela di bahagian tekak anda. Di setiap kali anda bersin, tentu sekali anda merasa sakit dan gatal tak terhingga (mencengkam) di bahagian dalaman tekak anda bukan? Ataupun merasa gatal tak terkira di bahagian hidung sehingga terasa ingin menenyeh-nenyehnya. Cuba anda jilat di bahagian lelangit anda. Sekiranya terasa gatal, maka itu petanda resdung sedang bermaharajalela di serata dalaman wajah anda. Saya mempunyai cara dan penawar bagi menghilangkan kegatalan tersebut. Teknik rawatan saya bagaikan asid yang menyimbah ke seluruh bahagian tersebut dan menanggalkan kuman-kuman yang sedang bersangkut. Tentu anda terkejut kerana selepas ini, apabila anda bersin, tekak anda tidak akan merasa sakit lagi dan sekiranya anda menjilat lelangit dan bibir anda, kegatalan itu terasa seperti beransur-ansur hilang! Bahkan, mata anda yang berair dan gatal itu akan hilang kegatalannya! Percaya atau tidak, inilah teknik rahsia saya! Inilah jua kenyataan yang anda nanti-nantikan selama ini.

Baiklah, kita ungkapkan semula dengan lebih teratur dan terperinci.

  • ·         Sekiranya anda:merasa gatal di kelopak mata dan disetiap kali bangun tidur mengeluarkan tahi mata kuning yang seakan-akan nanah.
  Merasa gatal di bibir selepas memakan makanan tertentu (seperti durian, rambutan atau makanan laut).

  • ·         Merasa gatal di bahagian lelangit terutamanya dibahagian celah gigi.


  • ·         Sentiasa bersin yang menjerumuskan kepada keadaan susah untuk dikawal.

  • ·       Batang hidung gatal seolah-olah ada 'sesuatu' yang sedang bersarang dengan kukuhnya di situ.


  • ·         Tekak merasa sakit dan tajam terutama di waktu bersin.

                         
  • ·         Bahagian dalaman telinga merasa gatal dan adakalanya tersumbat.


  • ·         Jerawat degil timbul yang boleh mengakibatkan parut yang merunsingkan.


Berita baik kepada anda yang mengalami semua gejala yang tidak menyenangkan ini kerana melalui teknik saya, semua itu dapat di atasi!
Jadi, jangan berlengah lagi. Dapatkan  - Teknik Menghapuskan Resdung dan Jerawat' dengan harga yg sangat berpatutan sahaja, hari ini!

Ini adalah contoh-contoh jerawat yang boleh dihapuskan menggunakan kaedah saya.


Sila Ambil Perhatian!

Awas! Salah satu gejala yang mengerikan bagi jangkitan kuman resdung yang dibiarkan tanpa sebarang kawalan, mahupun menggunakan cara yang salah, akan mengakibatkan penyakit mata seperti ini. Bagi mereka yang mempunyai penyakit resdung, tentu sekali pernah merasa gatal di bahagian kelopak mata dan seringkali merasa tertarik untuk menggaru-garu bahagian tersebut. Seakan-akan terasa ingn terus menggaru dan menenyeh kelopak mata kerana merasa betapa 'sedap'nya melakukan sedemikian dengan harapan ianya akan hilang. Tidak, perbuatan tersebut kalau silap CARA akan mengakibatkan mata anda lama -kelamaan akan bertukar menjadi seperti ini. Oleh itu, berhati-hatilah. Atasi penyakit ini sementara peluang masih ada.


RAWAT SEBELUM PARAH
              
SILA DAPATKAN KETERANGAN LANJUT DARI ....
DATIN AINIE ~
QUALIFIED BEAUTY ESTHETICIAN THERAPIST
06-9556332/ 012-9712576 (WTAPP)












No comments:

Post a Comment