Friday 7 June 2013

Hidung Tersumbat, Hidung berair & Tekak Berlendir?


Selalukah anda mengalaminya? 

Hidung Tersumbat, Hidung dan Tekak Berlendir, Muka Terasa Sakit dan Berat Terutama Pada Bahagian Mata, Sakit Tekak Berpanjangan dan Berulang-Ulang, Gatal Pada Mata dan Hidung, Bersin tak tertahan - Pasti anda pernah melalui simptom-simptom tersebut jikalau anda menghidap RESDUNG!


Kepada yang mahu membuat Pembedahan Sinus.

Para doktor merawat penyakit ini dari sudut yang berbeza pula. Pendekatan yang selalu diambil ialah mengesyorkan 'pembedahan sinustis'. Pembedahan ini menggunakan suatu alat 'laser' atau 'pemotong halus' yang berupa pisau kecil tajam yang berupaya memotong lendir-lendir yang melekat pada daging. Lendir-lendir ini tidak lagi boleh dikeluarkan dengan sekadar hembusan. Ia melekat bagaikan sebahagian dari daging. Paling dikesali tentang pembedahan ini ialah: kebanyakkan doktor gagal menyediakan rawatan susulan bagi menghalang lendir tu dari tumbuh semula! Maka dengan ini, sesiapa yang melakukan pembedahan tersebut, akan berdepan dengan kerugian. Tetapi andaikata anda sudah nekad mahu melakukan pembedahan, kerana merasakan sangat perlu membuang lendir-lendir yang tebal melekat, maka berita baik untuk anda: Saya akan dedahkan rawatan susulan paling berkesan untuk menutup lubang serta luka pembedahan supaya ia tidak tumbuh semula. Pegang kata-kata saya: anda perlukan panduan rawatan saya ini kalau anda mahu melakukan Pembedahan Sinus. Jangan ambik ringan.

So, kepada anda yang berhasrat mahu melakukan pembedahan sinus, tak perlu merasa rugi lagi. Rawatan di-NS BEAUTY CENTRE akan menyambung tugas doktor dengan 'mencuci', menghapus saki-baki kuman yg 'terkeluar' (akibat keratan lendir pisah dari daging) dan kemudian menutup lubang-lubang luka supaya tiada jangkitan (infeksi). Perlu anda tahu kawasan (organ) yang dipotong, sudah semestinya akan keluar darah (luka); dan bukan salah doktor kalau merasakan seakan-akan mustahil nak syorkan rawatan susulan yg boleh mengeringkan luka tersebut melalui tunjuk ajar boleh buat di rumah bagaimana. Antibiotik penahan sakit; yes tapi kuman-kuman tetap mengalir sana-sini di kala kesakitan sedikit reda akibat dibius (antibiotik tu). Mungkin ada cara / rawatan lain untuk mengatasi ini tetapi terpulang kepada anda kalau mahu terus mencari sebab di sini, hanya rawatan di NS BEAUTY CENTRE sahaja yang mampu saya syorkan bagi membantu.

NOTA :- susah untuk saya mendapat persetujuan / kerjasama para doktor mengenai ini sebab 'ke-ego-an' lulusan bertaraf doktor bukan calang-calang. Paling kuat adalah mereka akan mendiamkan diri (setuju pun tidak, mengiyakan pun tak). Tetapi saya percaya; doktor yang bagus kualiti diri, sentiasa mahukan yang terbaik untuk pesakitnya (pulih). Namun, perkara ini amat jelas iaitu: kebanyakkan penyakit terjadi adalah disebabkan kuman yang tidak sepatutnya berada dalam badan (organ). Salah satu punca disebabkan kemerosotan tahap kesihatan, lalu mengakibatkan antibodi (pertahanan) lemah, mudah ditembus kuman penyakit. Jadi, make it simple:Di NS BEAUTY CENTRE adalah mengenai pembasmian serta penghapusan Parasit DEMODEX. Paling istimewa: ia turut sama mengeringkan! Kenyataan ini saya umumkan sekadar mahu membantu para pesakit mengecapi hasilan terbaik dalam usaha memulihkan kesihatan diri. Harap tiada sebarang tanggapan negatif.

Maka dengan ini, lagi banyak anda faham, lagi jelas jadinya mengenai persediaan anda memerangi serta menghapuskannya. Resdung adalah suatu penyakit dan kita harus menghalangnya dari merebak lalu mengakibatkan kerosakan yang lebih besar.

‘Resdung' melalui istilah kedoktoran: penahanan mukus yang disebabkan oleh pembengkak-an membran (sel lapisan kulit). Bengkak ini terjadi kerana saluran tersekat. Mukus adalah bahasa saintifik kepada cecair berupa lendir (hingus) yang ada di dalam tubuh manusia. Petanda paling ketara mukus berlebihan adalah kulit wajah berminyak. Minyak yang boleh mengakibatkan wajah kusam dan lebih teruk lagi; jerawat dalam bentuk bisul atau bernanah.

 Simptom lain yang sering dikaitkan Resdung:

a)     mudah sejuk, menggigil di sesuatu keadaan yang tak sepatutnya   (baru hujan sikit saja, dah rasa macam nak demam)

b)     batuk sampai terasa gatal kerongkong, anak tekak
telinga selau rasa tersumbat. Kalau teruk, kena dapatkan ubat doktor cairkan sumbatan (dititik dalam telinga). Contoh: 'berdengung' telinga yang sukar hilang apabila ketinggian berubah-ubah seperti dalam kapal terbang atau lif

c)   Hidung kadang-kala meleleh air (tanpa hembusan)

d)   Gatal mata yang apabila digaru, semakin menjadi-jadi rasa nak teruskan - sampai merah dan berair.

e)    Bersin melampau, sampai pengaruhi suhu badan (jadi panas) dan sikap (baran)


Disudahi dengan satu lagi petanda paling ketara: hidung kerap sangat tersumbat kerana lendir / kahak dan amat sukar dihembus keluar. Akibatnya; suara menjadi agak 'sengau'. Resdung juga dikenali dengan nama 'Sinus' (ketumbuhan dalam hidung) dan 'Alergi' (alahan kepada sesuatu jenis benda atau makanan).

No comments:

Post a Comment